|
|
|||||
|
[i5aB]
|
DE LA VILLE DE PARIS.
|
3031
|
|||
|
|
|||||
|
68 à 70.
|
|||||
|
|
|||||
|
Du LUNDY XXmc JOUR DE NûVEMRRE MIL CINQ CENT VINGT CINQ. 20, 21 et 22 novembre 15a5. (Fol. 45 r°.)
|
|||||
|
|
|||||
|
En Assemblée faicte en l'Ostel dc la Ville, monseigneur le conte de Bryenne'1' a dit :
"Il nous est commandé vous remonstre!* le grant bien et utillité qui peult venir de la paix d'entre le Roy et les Angloix, vous suppliant supporter et excuser se je mal dictz.
"Je trouve si grant bien et utillité de paix qu'il n'est homme qui Ie sceust autrement dire. Vous po-vez considerer que la desassemblée du roy d'Angleterre et de l'Empereur sera cause de la grande utillité du Roy et du Royaume; et est grace de Dieu que l'argent que l'on demande, combien qu'il soyt deu dès pieç'a, se fera à plusieurs paiemens et longues années, et que c'est peu de charge cn ce Royaume; que les autres villes prendront exemple sur vous, car vous estes le myroer de toutes et a le Roy une merveilleuse fyance en ceste ville.
"Messieurs de la Court, qui estes où le corps et seureté du Royaume repose ct qu'avez fait ce qui estoit en vous, je croy que ne vouliez perdre la bonne repputation que le Roy a toujours eue de vous. Vous congnoissez que nous sommes à mesmes de choisir ou paix ou guerre. "
Monseigneur de Montmorency a dit :
"Qu'il ne sauroit dire autre chose oultre ce que monseigneur le conte de Bryenne a dit.
"La cause pour quoy nous sommes icy venuz est pour ce qu'il est quesliondu bien de la paix et de la delivrance du Roy.
"J'ay mys et obligé mon bien'2' pour la delivrance du Roy et pour acquerir ceste paix. Je mc reputé bourgeois de Paris; et si je me povoye mettre en mil pieces, je m'y mettroie voluntiers pour Ie bien de paix et delivrance du Roy. Nous avons en ce Royaulme en noz dictz : ung Dieu, ung Roy ; à ceste cause deb-vons tendre à ceste bonne paix et confédération et par consequent à Ia delivrance du Roy.
|
"J'ay eu lettres, puis n'a gueres, de mon filz mons' Ie Mareschal'3', que le Roy a une singuliere fiance en vous, et luy delivre est deliberé de venir veoir les sainctes reliques du Palais et de Sainct Denis. » '
Monsr Morin, Prevost des Marchans, a dit : "Qu'il y a quelques lettres que Madame a envoyées pour la seureté et garantie de la Ville."
Monsr de Brienne a dit :
"Que ceulx d'Amyens ont fait et accordé unes lettres obligatoires au cas pareil de celuy qui s'offre'4', lesquelles ont esté baillées au Greffier pour estre leues en Assemblée, -n
Puys s'en sont partiz hors de l'Assemblée mesd. s™ de Bryenne et de Montmorency; et avant que ce faire, ont esté leues les lettres missives et lettres patentes de Madame pour la seureté de l'obligacion dont est question.
Ce fait, mond. sr le Prevost des Marchans Morin a dit:
"Quc c'est ja la troysiesme Assemblée, et en toutes les deux autres Assemblées a tousjours Madame envoyé lettres; et pour ce que, à la premiere et deuxiesme Assemblée'5', n'estoient les mandez et appellez presens, et que cn ceste Assemblée y agens notables et en souffisance, semble que l'on y doibt mettre fin."
Item, aussy ont esté declerez par mond. srle Prevost Morin et vérifiiez en françoys les troys traictez de paix desd, embassadeurs avec le roy d'Engleterre ; et comment les grans princes et seigneurs de ce Royaume y sont obligez avec les villes nommées esd. contractz, avec les considerations du personnaige envoyé embassadeur en Engleterre, mons'-le presiden t Brinon, qui est natif de ceste ville dc Paris et personnaige de preudhomnvye et savoir, tel quc chas-
|
||||
|
|
|||||
|
C> Charles de Luxembourg; voy. la note 3 de la page 3oo.
(2) L'un des états de finances visés à la note 4 de la page 3oo porte que le baron de Montmorency (voy. la note 2 de la page 284) s'était engagé pour la somme de quatre mille livres.
(3) Anne, baron puis premier duc de Montmorency (1492-1567), maréchal de France en i522, fait prisonnier à Pavie, contribua grandement à la conclusion du traité de Madrid.
(4) Le nom de Ia ville d'Amiens figure, en effet, dans la liste des municipalités énumérées page 3oo ci-dessus. Voy. aussi la note 7 de la page 277. - - --
'5) En date des 7 et 17 novembre, ci-dessus art. 66 et 67, •. -
|
|||||
|
|
|||||